Jump to content

KcT

Members
  • Αναρτήσεις

    2
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by KcT

  1. Λοιπόν, χθες γύρισα Αθήνα. Στο Σούνιο δεν έπιανα τίποτα. Κανέναν αναμεταδότη, κανέναν ραδιοερασιτέχνη. Τίποτα. Εδώ στην Αθήνα λοιπόν διαπιστώνω αυτό που λες. Τόσοι αναμεταδότες και κίνηση καμία. Έπαιξα και βράδυ και πρωί. Σαββατοκύριακο ήταν. Λογικά θα έπρεπε να έχει κίνηση. Σε δυο συχνότητες μόνο (ένας αναμεταδότης και στο 300 simplex) ακούω κάποιες συνομιλίες. Όμως καμία σχέση με αυτά που θυμάμαι από τα 90s. Όλοι μεγάλης ηλικίας που αναλώνονται σε τυπικές συνομιλίες (αν είναι καλό το σήμα μου και τίποτα άλλο). Ψάχνω κάτι να με βάλει στο παλιό μου χόμπι. Άρχισα να κοιτάζω για να βγάλω άδεια. Αλλά δυστυχώς ο αέρας είναι άδειος. Δεν έχει κάτι για να σε κρατήσει. Κρίμα... Θα συνεχίσω να κάνω ακρόαση για λίγο για να δω αν θα αλλάξουν τα πράγματα χειμωνιάζοντας, αλλά σαν γενική αίσθηση παίρνω ότι έχει πεθάνει το πράγμα. Μόνο κάτι παπούδια απο την ηλικία μου και πάνω κρατάνε τον αέρα ενεργό... Τώρα σε σχέση με τις υπόλοιπες ερωτήσεις μου, τα βρήκα όλα στην πορεία. Και στο PC το συνέδεσα, και όλες τις συχνότητες που ήθελα τις πέρασα, και τα offset μου ρύθμισα. Όλα καλά... Ίσως μια σκούπα θα ήταν καλύτερη για μένα... Να μπορώ να πιάνω κι άλλες μπάντες μήπως έχει κάτι ενδιαφέρον εκεί... Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις απαντήσεις σου και τον χρόνο που ξόδεψες. Κώστας.
  2. Καλησπέρα σας, αγόρασα κι εγώ τον τίμιο Baofeng UV-5RA κι έχω κάμποσες ερωτήσεις αφού είμαι νεοκλής 🙂 Κατ' αρχάς να συστηθώ: Είμαι ο Κώστας και έχω μια μικρή εμπειρία από το παρελθόν με τις ραδιοεπικοινωνίες. Στα 90s είχα σταθμό CB. Εποχή που βάζαμε τροφοδοτικά, φορτώναμε παντόφλες και παίζαμε με γέφυρες στασίμων και μήκη καλωδίων... Και μας ψιλοκυνηγάγανε βέβαια, αφού τότε ο σταθμός βάσης CB σε σπίτι δεν ήταν νόμιμος. Μετά τα παράτησα... Τώρα λοιπόν, ξεκίνησα με τη σκέψη να πάρω ένα PMR για να μιλάω με τον γιό μου στις διακοπές και να παίζουμε λιγάκι. Βρίσκομαι στο Σούνιο για καλοκαίρι, οπότε είπα να του δείξω πως είναι να μιλάμε στον "ασύρματο" κλπ. Η πρώτη σκέψη λοιπόν ήταν αντί να πάρω ένα απλό παιχνιδάκι να πάω σε PMR να γουστάρω κι εγώ. Ψάχνοντας κατέληξα να τα σκάσω και να πάρω δύο Baofeng UV-5RA (ξέρω... δεν είναι PMR). Το ένα κλειδωμένο στα κανάλια PMR και LOW τη ρύθμιση εκπομπής και να το έχει ο γιός μου όταν παίζουμε και το άλλο να το έχω εγώ για να σκανάρω και να κάνω "κουρτίνα" (έτσι λέγαμε παλιά όταν ακούγαμε στο CB ένα κανάλι και δεν μιλάγαμε). Διάβασα λοιπόν για το μηχανάκι αυτό και σκέφτηκα "ευκαιρία είναι να θυμηθώ τα παλιά". Σκέφτηκα και ότι θα μπορούσα να μάθω κάπως την συχνότητα της Πυροσβεστικής, αφού έδω έχουμε θέμα κάθε λίγο και λιγάκι με φωτιές, αλλά ψάχνοντας δεν την βρήκα πουθενά (και καλά κάνουν και δεν την δίνουν εδώ που τα λέμε), οπότε αυτό το ξεχνάμε. Το αγόρασα λοιπόν την Παρασκευή και αφού έκανα τις ρυθμίσεις σας (https://svforum.gr/forums/topic/72-ρυθμίσεις-baofeng-uv-5r/#comment-242) -εκτός του T-CTCS - και αποθήκευσα τα PMR κανάλια και στους δυο ασυρμάτους για να μιλάμε, ξεκίνησα να σκανάρω. Δυστυχώς δεν ακούω τίποτα! Εκτός από κάποια κανάλια marine και κυρίως το ΟΛΥΜΠΙΑ. Κι εδώ έρχονται οι ερωτήσεις: 1. Όταν σκανάρω, υπάρχουν κάποιες συχνότητες στη ζώνη των ραδιοερασιτεχνών που εκπέμπουν. Ακούω όμως παράσιτα. Τι παίζει; Εκπέμπουν μήπως σε άλλη διαμόρφωση και γι αυτό δεν μπορώ να τους ακούσω; Αυτό το μηχανάκι παίζει μόνο διαμόρφωση FM. Σωστά; Ή υπάρχει κάποιος άλλος λόγος; 2. Ποιούς αναμεταδότες μπορώ να ακούσω απο εδώ (βάζοντας τις σωστές ρυθμίσεις φυσικά); Δοκίμασα να ακούσω την Αίγινα που είναι απέναντι αλλά για δυο ώρες που το είχα στη συχνότητα δεν άκουσα τίποτα. Ναι, έβαλα τις ρυθμίσεις τις σωστές: Freq:439.125/431.525Mhz Tone: 94.8Hz Shift:-7600Khz 3. Ειδική ερώτηση για το Baofeng: Έχω 8 κανάλια PMR (μνήμες) που μιλάνε και ακούνε στην ίδια συχνότητα και δεν χρειάζονται Tone. Αποθηκεύω και έναν αναμεταδότη που χρειάζεται τις δικές του ρυθμίσεις για να ακούω κι εγώ τα βράδια. Τις κάνω από το μενού τις ρυθμίσεις. Μετά τι γίνεται με τα άλλα κανάλια που δεν χρειάζονται ρυθμίσεις, ή χρειάζονται άλλες ρυθμίσεις (άλλος αναμεταδότης). Πρέπει κάθε φορά που μπαίνω στην συχνότητα του αναμεταδότη, να αλλάζω τις ρυθμίσεις απο το μενού; Δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να αλλάζουν και οι ρυθμίσεις ανάλογα με την μνήμη που επιλέγω; 4. Μήπως πρέπει να αλλάξω κεραία; Αν ναι, ποια είναι η καλύτερη για λήψη (γιατί εκπομπή σε άλλες συχνότητες εκτός από τις PMR δεν έχω δικαίωμα να κάνω) αλλά παράλληλα να μπορώ να εκπέμψω και σε PMR χωρίς να αλλάζω κεραίες; 5. Αν καταφέρω τελικά να ακούσω τίποτα από αναμεταδότη ή κάποιον ραδιοερασιτέχνη πρέπει με αυτό το μηχανάκι να είμαι πάντα έξω ή μπορώ και μέσα απο το σπίτι (χωρίς εξωτερική κεραία); Μέχρι στιγμής, όλες οι δοκιμές γίνονται σε εξωτερικό χώρο. 6. Ποιος στην Ελλάδα πουλάει το καλώδιο για να το συνδέσω με το PC για να μην κάθομαι να τα αλλάζω όλα από το μενού. Πάω κάθε μέρα Μαρούσι για δουλειά, οπότε μου είναι εύκολο αν είναι κάποιο κατάστημα εκεί κοντά, να πάω αύριο να το πάρω. 7. Ξέρει κάποιος να μου πει την διαφορά μεταξύ του UV-5R και του UV-5RA; Θα εκτιμούσα αν με βοηθούσατε τον νεοκλή, μήπως μπορέσω κι ακούσω τίποτα... Ευχαριστώ, Κώστας

SVforum CHAT

SVforum CHAT

Please enter your display name

×
×
  • Δημιουργία Νέου...